Boya Simülatörü


Sanal gerçeklik teknolojisi simülasyon ortamında sprey boyama, toz boyama ve aşındırıcı kumlama eğitimlerini kolaylaştırmak için kullanılabilir

Sprey boyama ve toz boyama eğitimi uygulamalarında geleneksel yöntemler yerine boyama simülatörü teknolojisinin kullanılması öğrenmeyi geliştirir ve malzeme israfını azaltır; boya tekniği, malzeme, renk, çalışma alanı, basınç, uç boyutu ve diğer konfigürasyonların tümü hızlı bir şekilde değiştirilebilir.

REDSPRAY BOYA SİMÜLATÖRÜ RED-PS200

VR boyama simülasyon sistemi ekipmanı:

- Sanal boyama cihazı,
- Sprey boya tabancası
- Toz boya tabancası
- Kumlama tabancası
- Sanal gerçeklik gözlüğü.

Analiz Edilen Parametreler:

- Hız,
- Açı,
- Uzaklık,
- Transfer verimliliği,
- Boya kalınlığı.

Analiz Edilen Boya Hataları

- Damlama,
- Portakal görüntüsü,
- Kuru sprey,
- Yetersiz nüfuziyet,
- Gaz çıkışı.

Painting Simulator

Boya Analizi

Kullanıcının boyadığı parçayı inceleyebileceği analiz ekranı bulunmaktadır. Bu ekranda parçanın boyası mavi, kırmızı ve yeşil renklerle haritalanır. İlerleme vektörüne göre o bölgedeki boya kalınlığının haritalanmasıyla parçanın tamamı görsel olarak analiz edilebilir. Boyama parametrelerinin ve hatalarının anlık analizi sağlanır. Veri ekranında tüm veriler grafiksel olarak görüntülenebilir. Boyayı değerlendirmek için grafiksel analizler kullanılabilir. Boyama raporunun yanı sıra boyama videosunu da kaydetmek mümkündür. Öğrencilerin gerçek zamanlı değerlendirmelerini takip etmek için tüm veriler tek bir platforma kaydedilebilir. Tüm analiz verileri PDF olarak kaydedilebilir.

Painting Analysis
Painting Analysis

Boyama Çeşitleri

Simülatör boyama modülünün yanı sıra kaplama ve aşındırıcı püskürtme modüllerini de içermektedir.

- 3 tip kap konfigürasyonuna sahip HVLP (basınç, yer çekimi, sifon).
- Airless
- Hava Destekli Airless
- Toz Boyama
- Aşındırıcı Kumlama

Painting Processes

Parça Seçimi

En az 12 iş parçası çalışılabilir (Araç kapısı, Araç tavanı, Kaynaklı parça, Ön tampon, Sandalye, Düz parça, Silindir, Kutu, Kavisli panel, Kavisli panel (Kompleks), Araç yan paneli, Araç kaportası).

Painting Simulation Part Selection

Asistans (Görsel Yardım)

Boyama işlemi öncesinde veya sırasında görsel ipuçları gözlemlenebilir ve operatöre daha hassas boyama için yardımcı olur.

- İlerlemenin optimum seviyelerde tutulmasını sağlamak için hız yardımı kullanılabilir.
- Açı yardımına bakarak ilerleme ve çalışma açısını en iyi seviyede tutabilirsiniz.
- Uzaklık yardımını inceleyerek mesafeyi en iyi şekilde tutabilirsiniz.

Painting Assistance

Alan Seçimi

Boyanacak ortam değiştirilerek farklı alanlarda boyama yaşanabilir. Seçilen sanal ortamda her yöne hareket etmek mümkündür.

- Araç garajı, tersane, boyahane, askeri hangar ortamları seçilebilir.

Painting Simulation Area Selection

Boyama Parametreleri Seçimi

- Basınç, püskürtme açısı, püskürtme yönü, toz dağıtımı, volt, amper, toplam hava vb. ayarlanabilir.
- Uç türleri seçilebilir.
- Kap konfigürasyonları ayarlanabilir.
- Renk seçilebilir.

Painting Simulation Painting Parameters
Painting Simulation Painting Parameters
Painting Simulation Painting Parameters
Painting Simulation Painting Parameters

Öğrenme Yönetim Sistemi (LMS)

- Kullanıcıların yaptığı boyamaya ait tüm verilere ve değerlendirme puanına ulaşılabilir.
- Kullanıcıların boyama sırasında kaydedilen video görüntüleri görüntülenebilir.
- Kullanıcıları değerlendirmek amacıyla çoktan seçmeli sınavlar oluşturulabilir.
- Sınav sonuç verileri incelenebilir.
- 20 kullanıcıya kadar kullanıcı verileri grafiksel olarak karşılaştırılabilir.
- Harici bir bilgisayara kurulabilen Öğretmen Sistemi ile cihaza uzaktan bağlanılabilir ve öğretmen sisteminden simülasyon başlatılabilir.

Learning Management System

Boya Simülatörü Teknik Özellikleri

1- Boya simülatörü VR özelliğine sahip olmalıdır.
2- Hızlı kuruluma ve dokunmatik ekran ile kullanıcı dostu arayüze ve sahip olmalıdır, tek tuşla aktive edilebilmelidir.
3- Simülatör, elektrik bağlantısının bulunduğu her ortamda çalışabilir (derslik, atölye vb.) olmalıdır.
4- TV veya projektöre bağlantı için HDMI çıkışı olmalıdır.
5- 220V 50Hz ile çalışmalıdır.
6- Bu iş parçaları ile ilgili çalışmalar yapılabilmelidir: Düz, Kavisli, Kompleks parçalar
7- Simülasyon yüksek bir gerçekliğe sahip olmalıdır.
8- En az 6 adet iş parçası ile çalışılabilmelidir (Araç kapısı, Araç tavanı, Kaynaklı parça, Ön tampon, Sandalye, Düz parça, Silindir, Kutu, Eğimli panel, Eğimli panel (Kompleks), Araç yan panel, Araç kaputu).
9- Renk skalasında piyasada mevcut olan renkler bulunmalı ve parlak, yarı parlak ve mat olarak renkler oluşturulmalıdır.
10- Görsel yardım etkinleştirme paneli bulunmalıdır.
11- Gerçek zamanlı puanlama yapılabilmelidir.
12- En az bu kusurlar gösterilebilmelidir: Damlama, Pürüzlü boya yüzeyi, Kuru püskürtü
13- Yapılan çalışma daha sonra 3 boyutlu olarak tekrar görülebilmeli ve boya açısı, mesafe gibi öğeler farklı renklerde gösterilmeli ve yapılan çalışma detayları incelenebilmelidir.
14- Öğrencilerin yapmış oldukları çalışmalar adım adım takip edilebilmeli ve raporlanabilmelidir:
15- Hareketin takibi (açı, mesafe, hız) yapılabilmelidir.
16- Boyadaki hataların haritası çıkarılabilmelidir ve yapılan hatalar açıkça görülebilmelidir
17- Ara yüzde isim girme ekranı, usb belleğe verilerin kaydedilmesi ekranı, uygulama güncelleme ekranı, boya tekniği seçim ekranı, boya malzemesi seçim ekranı, boyama renginin seçimi ekranı, boya tabancası ve özelliklerinin belirlendiği ekran, ortam seçim ekranı, ekipman ayarlarının (parça ofsetleri, hava basıncı, uç boyutu ve diğer konfigürasyonlar) yapılabildiği ekranlar gibi boyamada kullanılacak tekniklerin ve malzemelerin ön ayarlamalarının yapılabildiği ekranlar olmalıdır.
18- Girilen tüm veriler Php yazılım dili ile geliştirilecek orta katman kullanılarak simülatörün MYSQL veri tabanı sistemini kullanan lokal veri tabanına kaydedilmelidir.
19- Simülatör boyama modülünün yanı sıra aşındırıcı kumlama ve kaplama modüllerini de içermelidir.
20- Değerlendirme için öğrencinin sanal gerçeklik içerisinde boya tabancasını tutarken yaptığı açılar, tabancanın malzemeye olan uzaklığı, ilerleme hızı ve boyamaya başlamadan önce seçtiği parametre değerleri kullanılmalıdır.
21- Kullanıcının boyama yaptığı parçayı inceleyebileceği haritalandırma ekranı olmalıdır. Bu ekranda parça üzerinde yapılan boya mavi kırmızı ve yeşil renkleriyle haritalandırılmalıdır. Boyanın o bölgede kalınlığına ilerleme vektörüne göre haritalandırma yapılarak parçanın tamamının görsel olarak analiz edilebilmesi sağlanmalıdır.
22- Tüm veriler, öğrencilerin gerçek zamanlı değerlendirmesini takip etmek için bir tek platformda kaydedilebilmelidir.
23- Teknik destek gereksinimleri için üreticiyle bağlantı yapılabilmelidir.
24- 20 kullanıcıya kadar kullanıcı verileri grafiksel olarak karşılaştırılabilir olmalıdır.
25- Sprey boya tabancası, Toz boya tabancası, Kumlama tabancası gerçeği ile benzer yapı ve ağırlıkta olmalıdır.
26- Tüm analiz verileri pdf olarak kaydedilebilmelidir.
27- Harici bir bilgisayara yüklenebilen Öğretmen sistemi ile cihaza uzaktan bağlanabilmelidir ve Simülasyon Öğretmen sisteminden başlatılabilmelidir.

Spray Painting Simulator

Powder Coating Simulator

Sand Blasting Simulator